Име: Парола: Скрит | Регистрирай се

Как да си намалим лага

Модератори: Форум Модератори, Екип Банове

Как да си намалим лага

Мнениеот MORTAL » 08 Юли 2013, 09:34

Има 4 главни команди които са разглеждани като "rate". Ще обясня всяка от тях и какви са най-добрите стойности за всяка.

rate
Тази настройка е нагласена погрешно от 95% от хората, които нямат идея за какво е и просто копират от другите. Първо ще започна с един урок по история. Quake, легендарна игра от преди 12-13 години, помните ли я? Енджина й е ползван за да се направи Half-Life, а CS е модификация на Half-Life, то ест в CS се ползва енджина от Quake. Quake също има рейтове! Факт е, че в Quake максималното rate е 25000, за това сега повечето играчи ползват rate 25000. Това е грешно. Half-Life/CS има максимум rate от 20000, което е доказвано много пъти, а слагането на rate 25000 е безсмислено и е само загуба на трафик.
Хората често казват, че rate 25000 е за LAN, а 20000 е за онлайн - също е грешно. Когато играете на LAN, rate не прави нищо. Дори може да го сложите на 100, няма да има никакъв ефект. При игра в LAN, rate се игнорира и вместо него се ползва sv_lan_rate, а по подразбиране то е нагласено на 20000.
Всички "Pro" играчи мислят, че като играят с rate 25000 на LAN ще е по-добре, но не знаят, че всъщност играят с 20000.
Най-добра стойност: 20000

cl_cmdrate
Още една опция, настройвана грешно от 95% от играчите. Нормалното е това да е сложено на 101, както и вашето cl_updaterate е сложено на 101 (ще обясня cl_updaterate след малко), но отново това е грешно. Cmdrate са данните които изпращате към сървъра, за това всеки път когато вие стреляте, движите се, местите мишката и всичко друго, cmdrate изпраща данни. Поради това, че повечето хора използват 100fps, настройват това с 1 повече и го слагат на 101, тъй като изпращат повече данни от нужното, но 101 не е достатъчно.
Това може да бъде видяно на net graph. Червени точици се появяват от долу, когато не е изпратена информация към сървъра, защото cmdrate не е достатъчно високо. Опитайте да сложите вашето cmdrate на 50, и вижте на net_graph 1, много червени точки се появяват от долу, а това е лошо. Сега, след като на 101 все още имате червени точки, хубаво ще е да го нагласите на 105.
Най-добра стойност: 105
Ако приемем, че имате 100fps (+5 на вашето FPS, 100fps = 105 cmdrate.)

cl_updaterate
Updaterate е сложна опция, защото най-добрата настройка за нея зависи от сървъра. Cmdrate са данните които изпращате към сървъра, updaterate са данните които получавате от сървъра. Хората просто настройват това на 101 за да съвпада с cmdrate, но на практика не знаят защо правят това.
Как да знаете на колко да го настроите? Сървърите имат настройка sv_maxupdaterate която определя максималните ъпдейти които пращат на потребителите. По подразбиране за сървър на CS това е нагласено на 30, което е лошо. Повечето сървъри в днешно време са настроени на 100 и повече, но в някои сървъри все още се ползват 30. Няма начин да знаете на колко е нагласено това на сървъра, освен ако нямате rcon за сървъра, но все пак можете да видите линиите на net_graph 1, за да предскажете на колко е настроено. За да видите това, нагласете вашето updaterate на 100, а после нагласете ex_interp на 0. (Ще обясня настройката interp след малко). След това влезте в сървъра. Ако видите много оранжеви и жълти точки на графиката, това значи, че вашето interp е грешно настроено за сървъра и вие не получавате правилно количеството ъпдейти за вашата interp настройка.
Опитайте да намалите вашето updaterate на порции по 10 (100, 90, 80 и т.н.) докато жълтите/оранжевите точки се махнат. Ще откриете, че в сървъри които имат нагласено maxupdaterate на 30, точките ще изчезнат когато настроите и вашето на 30.
Но ако влезете в сървър които има sv_maxupdaterate нагласено на 100 или повече?
Както казах, всеки просто го настройва на 101 и го оставя така, но това е грешно. Правилната стойност е да пасва на вашето interp, в противен случай има проблем.
С последните няколко ъпдейта на CS това е сложено на максимум 100, но поради това, че всеки си го наглася на 101 в неговия config, то се намалява по подразбиране до 30 и се получава масов спам до съпорта на Steam с питания защо става така, след като си го нагласят на 102. Просто спрете спамовете по форумите и сложете тази настройка на 100, което пасва перфектно със ex_interp 0.01 за което ще говоря след малко.

Сървъра в който играете е нагласен със sv_maxupdaterate 100, но все още имате жълти/оранжеви точки?
Това, че сървъра е с правилната настройка, не значи, че той ще ви праща по 100 ъпдейта в секунда. Някои лоши сървъри не могат да издържат на това натоварване и вие трябва да намалите вашето updaterate на порции по 10, докато точките изчезнат. Забележете, че при смотани сървъри, това зависи от броя на играчите и колко неща се извършват едновременно в сървъра. Например, ако целия отбор ръшне Б, сървъра няма да издържи на трафика на 10 играча стреляйки едновременно и ще може да изпрати например само 50 ъпдейта в секунда, вместо 100 за същото време, за това всеки ще получи много жълти и оранжеви точки. Но ако всички са убити, освен само двама играчи, тогава сървъра отново ще прати 100 ъпдейта за секунда и товава няма да видите жълти и оранжеви точки. За да се оправи това, всеки трябва да има добър сървър, или да се намали сървърното sv_maxupdaterate за да се компенсира това, че сървъра е слаб.
Най-добра стойност: 100
Ако приемем, че сървъра ползва sv_maxupdaterate 100 или повече и може да издържи на това натоварване.

ex_interp
Още една сложна опция, близко свързана с cl_updaterate. Опцията interp работи добре ако сте я настроили правилно. Вярната настройка е винаги 1 разделено на вашето updaterate, т.е. ако вашето cl_updaterate е 100, най-добрата стойност за interp е 0,01.
Но защо някои хора го слагат на 0?!
Valve добавиха функция, която автоматични пресмята най-добрата стойност за interp, базирайки се на вашето updaterate. Ако го сложите на 0 и проверите в конзолата, ще ви покаже пресметнатата стойност. Ако сложите updaterate на 100, а след това ex_interp на 0, CS автоматично ще нагласи interp на 0,01. След това ако промените вашето updaterate на 30, вашето interp ще се смени автоматично на 0,33 и така нататък. То ест най-добрата настройка е винаги 0, а след това зависейки от сървъра, трябва да намалите вашето updaterate така, че да пасва с sv_maxupdaterate от сървъра. Тогава CS автоматично ще настрои вашето interp с правилната стойност.
Това създава проблем на хора които ползват updaterate 101, защото като нагласите interp на 0, то ще опита да раздели това на 10 и ще получите 0,009, което е разработено за updaterate 110, което вие не може да нстроите и това ще създаде проблеми. Настройвайки updaterate to 101 и ползвайки ex_interp 0.01 няма да причини проблеми, но е безсмислено да ползвате 101, тъй като така губите предимството CS автоматично да изчисли interp.
Най-добра стойност: 0

Ще заключа темата, за да няма спамене по нея с неща от рода на:
Цитат на цялата тема
+1, (y) и други.
Надявам се да съм ви помогнал.
Източник:
http://www.sk-gaming.com/forum/2-CounterStrike/1969239-rate_
Аватар
MORTAL
Администратор
Администратор
 
Предупреждения: 0
Мнения: 2940
Регистриран на: 18 Юли 2012, 09:08
Местоположение: NULL
Име в игра: [nuPuHcko] MORTAL или друго...
Skype: mortal_666

Назад към Уроци

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron